Λεωνίδα Τρόπαιο 2018 – Οδηγίες – Περιγραφή Διαδρομής

Το ΛΕΩΝΙΔΑ ΤΡΟΠΑΙΟ είναι Πορεία Τιμής στη Μνήμη του Λεωνίδα και των συμπολεμιστών του. Λεπτομέρειες στο https://leonidatropaio.gr.

Σκοπός του παρόντος είναι να ενημερώσει συνοπτικά τους συμμετέχοντες για τη διαδικασία της εκδήλωσης, τα βασικά στοιχεία της διαδρομής και να τους προετοιμάσει για αυτά που θα αντιμετωπίσουν. Συνιστάται να το τυπώσετε και να το έχετε μαζί σας.

Το σημείο ΑΡΧΙΚΗΣ συγκεντρώσεως των συμμετεχόντων (δεν είναι η αφετηρία της Πορείας), είναι το «Κέντρο Ιστορικής Ενημέρωσης Θερμοπυλών» δίπλα στο Μνημείο.

Κέντρο Ιστορικής Ενημέρωσης Θερμοπυλών

Για να φθάσουμε εκεί από την Αθήνα, στο 200 χλμ περίπου, βγαίνουμε έγκαιρα από τη νέα εθνική οδό προς το χωριό Θερμοπύλες, ακολουθώντας πλέον την παλαιά ΕΟ. Σε 1χλμ μετά το χωριό, βρίσκουμε δεξιά μας το «Κέντρο Ιστορικής Ενημέρωσης Θερμοπυλών» ( τηλ 22310-93054, -93758 ). Ο χώρος στάθμευσης των ΙΧΕ είναι πίσω από το Μνημείο του Λεωνίδα.

Πρέπει να βρισκόμαστε εκεί στις 07.30 το αργότερο, για να γίνει η καταχώρηση των ονομάτων των συμμετεχόντων και να παραδοθούν τα μπλουζάκια και οι αριθμοί συμμετοχής. Η καταχώρηση των ονομάτων,μας εξασφαλίζει ότι θα πάρουμε το αναμνηστικό Δίπλωμα Συμμετοχής, στο τέλος της Πορείας.

Μετά μια σύντομη προφορική ενημέρωση στη Μνημείο του Λεωνίδα και την απαραίτητη ομαδική φωτογραφία, ξεκινάμε προς την ΑΦΕΤΗΡΙΑ της διαδρομής : Χρησιμοποιώντας τα ήδη αναμένοντα λεωφορεία, μεταφερόμαστε όλοι μαζί στην αφετηρία της διαδρομής, δηλαδή στο χωριό Ελευθεροχώρι, που βρίσκεται σε απόσταση 19 χλμ. από το Μνημείο Θερμοπυλών, ακολουθώντας στην παλαιά ΕΟ την κατεύθυνση για Μπράλλο. Σε 15 χλμ βρίσκουμε αριστερά μας την πινακίδα με την στροφή για «Ελευθεροχώρι».

Μετά 3 χλμ στενού δρόμου, μπαίνουμε στο χωριό, συνεχίζουμε και εξερχόμενοι από την ανατολική του πλευρά ακολουθούμε τις πινακίδες «Χριστιανική Εστία Λαμίας», όπου μετά από 1 χλμ χωματόδρομο, βρίσκουμε ένα ξέφωτο με τσιμεντένιο κτίσμα υδραγωγείου. Αυτή είναι η αφετηρία της διαδρομής, σε υψόμετρο 837 μ.

Εκκίνηση της Πορείας: 09.00.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Η διαδρομή είναι σε χωματόδρομο (όχι μονοπάτι) ανηφορική μέχρι το 6,7 χλμ και στη συνέχεια κατηφορική. Από το 10 χλμ η θέα προς το Μαλιακό κόλπο είναι μαγευτική. Τα πρώτα 19 χλμ είναι σε χωματόδρομο, ενώ τα τελευταία 5 χλμ είναι σε άσφαλτο.

Θα υπάρχουν οργανωμένα σημεία υδροληψίας, αλλά προτείνεται ο καθένας να μεταφέρει μαζί του οπωσδήποτε το αναγκαίο νερό. Θα υπάρχουν προκαθορισμένα σημεία ελέγχου, ώστε οι συμμετέχοντες να έχουν την άνεση του προσωπικού τους ρυθμού και των στάσεων όπου επιθυμούν.

Εκτιμάται, ότι για ένα μέσο άνθρωπο, θα απαιτηθούν περίπου 5-6 ώρες για να καλυφθεί η διαδρομή βάδην, με κανονικό βηματισμό και στάσεις 15’ ανά δίωρο, ενώ απαιτήθηκε μιάμιση ώρα για οχήματα 4Χ4 (μόνον αυτά μπορούν να κινηθούν στη διαδρομή).
Με το πέρας της Πορείας, ΠΡΕΠΕΙ να καταγραφείτε ΠΑΛΙ ώστε να παραλάβετε το Πιστοποιητικό Συμμετοχής.

Σημεία ιδιαίτερης προσοχής:

ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΜΕ ΣΥΝΕΧΩΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ!

Αν λοξοδρομήσουμε, θα χαθούμε σίγουρα στο δάσος. Η διαδρομή θα έχει σημανθεί με πινακίδες.

Διατηρούμε αλώβητο το φυσικό περιβάλλον, δεν ανάβουμε φωτιά, δεν ρυπαίνουμε με σκουπίδια.
Αποφεύγουμε προσέγγιση – επαφή με ζώα ή με οτιδήποτε ζωντανό είναι ενδημικό στη περιοχή.

ΤΟΝΙΖΕΤΑΙ ότι η συμμετοχή στη διαδρομή γίνεται με ατομική ευθύνη του καθενός, η σωματική καταπόνηση θα είναι ιδιαίτερα σημαντική.
Γι’ αυτό λοιπόν συνιστάται σε όσους δεν είναι σίγουροι ότι μπορούν να διανύσουν όλη την διαδρομή με ασφάλεια, να την αποφύγουν ή να οργανωθούν σε ομάδες προετοιμασμένες να τους υποστηρίξουν σε κάθε περίπτωση.

Η ασφάλεια είναι προσωπική ευθύνη του καθενός.

Για την αναφορά οιουδήποτε συμβάντος επικοινωνείστε με το Κέντρο Παρακολούθησης της Εκδήλωσης στο: 6945377116 και 6932761831.

Για τη διευκόλυνση των συμμετεχόντων, κυρίως για να αποφύγουμε το φαινόμενο κάποιοι να χαθούν στα πυκνά δάση του Καλλίδρομου όρους, παρατίθεται πίνακας χαρακτηριστικών σημείων:

ΠΙΝΑΚΑΣ   ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ   ΣΗΜΕΙΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ

α/α Απόσταση από αφετηρία (χλμ) Περιγραφή Υψόμε-τρο Παρατηρήσεις
1. Αφετηρία Έξω από το Ελευθεροχώρι, 1 χλμ ανατολικά, ξέφωτο με τσιμεντένιο κτίσμα υδραγωγείου 835 38°45’48,5΄΄Β     22°27΄38,4΄΄Α
2. 1,4 Συναντάμε στάνη αριστερά μας  880
3. 2 Συναντάμε βρύση αριστερά  920
4. 2,4 Πινακίδα «Στέκι Μπράλλου» 951  Εμείς αριστερά
5. 3,53 Πινακίδα «Καταφύγιο Καλλίδρομου», δρόμος στα αριστερά 955  Εμείς δεξιά
6. 4 Λίμνη Καλλιδρόμου (νερό μόνο το χειμώνα), πινακίδα «Μουρούζο, Παλαιοχώρι»  960 Συνεχίζουμε προς Μουρούζο
  5 Ανηφόρα   (το μόνο «δύσκολο» σημείο)  1041 κλίση 20%
  5,5 Τέλος ανηφόρας  1077
7. 5,9 Συναντάμε πινακίδα «Ξεροπήγαδο» δεξιά, εμείς συνεχίζουμε αριστερά 1077 ανηφόρα
8. 6,16 Συναντάμε δρόμο αριστερά μας, εμείς δεξιά  1115
6,6 Σταθμός ΥΔΡΟΛΗΨΙΑΣ – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ, το υψηλότερο σημείο της διαδρομής θέση για ΣΤΕΚ
9. 7,1 Διασταύρωση, πινακίδα  «Παναγιά Θερμοπυλών», συνεχίζουμε αριστερά της 1085
  7,5 Συναντάμε δρόμο αριστερά μας,  εμείς δεξιά  1063
16. 13,1 Εικονοστάσι δεξιά μας, ποτίστρα 710
14,2 Ποτίστρα δεξιά
  15 Υπέροχη θέα του Μαλιακού αριστερά μας 570
17. 16,6 ΔΡΑΚΟΣΠΗΛΙΑ : Διασταύρωση Μονής Αγ. Ιωάννη Θεολόγου (  θέση για ΣΤΕΚ) 487 Πάμε αριστερά, προς τη Μονή
  16,8 Συνεχίζουμε τον ίδιο δρόμο, προσπερνάμε την Μονή, οικία περιφραγμένη δεξιά μας και ακολουθούμε κατηφορική διαδρομή   Σε 100μ. δρόμος αριστερά μας,  εμείς δεξιά
19,4 Κατεύθυνση δεξιά
18. 20,1 Τέλος χωματόδρομου, άφιξη στην άσφαλτο που συνδέει τη παλαιά Εθν. Οδό (αριστερά) με το χωριό Ανάβρα (προς δεξιά)    θέση για ΣΤΕΚ  190 Πάμε αριστερά και βαδίζουμε  στην άσφαλτο
19. 23 Φθάνουμε στη παλαιά  ΕΟ, πάμε αριστερά. Προχωρούμε και φθάνουμε στο χείμαρρο. 33 ΟΧΙ ΒΑΔΙΣΜΑ ΕΠΙ ΤΗΣ  ΕΟ
Περνάμε κάτω από την ΕΟ, αμέσως αριστερά μέσα από το χωριό Θερμοπύλες και κινούμαστε σε άσφαλτο δεξιά, παράλληλα με την ΕΟ
20. 24 Άφιξη στο Κέντρο Ιστορικής Ενημέρωσης  – συγκέντρωση – καταχώρηση ονομάτων αφιχθέντων – αναμνηστικά  κλπ   Τέλος διαδρομής